KARTOGRAFIA
Proposaturiko lan honetan, metodologia aktibo eta pasiboaren inguruan murgildu gara. Gure ustez metodologia aktiboak ikaskuntzan esku hartze handiagoa izan beharko luke pasiboaren ordez. Beraz, gure lanean metodologia aktiboa positibotzat hartu dugu, kartografia egiterako orduan nabarmentzen da hori ikusgai duzuen bezala.
METODOLOGIA AKTIBOA:
Metodologia aktiboan, ikaslea da ikaskuntza honen erdigune. Irakaslearen rola erabat ezberdina da eta laguntzaile edo aholkulari papera edo rola beteko du. Irakaslea lehen aipatu bezala bideratzailea denez, aktiboki parte hartuko du eta garrantzitsuena ez dio ezertara behartuko ikasleari. Ikasleek beraien nahien ara-behera ikasiko dute. Irudimena lantzea du helburu ikaskuntza metodo honek eta haurrak beraien abileziekin lortu nahi dituzten helburuetara iristea. Autonomia garatzea puntu oso garrantzitsutzat duelarik.
METODOLOGIA PASIBOA:
Metodologia pasiboaren inguruko ikaskuntzaz hitz egiten dugunean, ikaskuntza tradizionalaren inguruan ari gara. Hau da, ikasleak ikasgelara sartu, irakasleari entzun eta memorizatu azterketa duelarik ebaluazio eta inongo feed back ez ebaluazio jarraiturik eman gabe. Ikaskuntza metodologia hau, gaur egungo sistema kapitalista honen eragina da. Ikasleak eta pertsona adimentsuak izatera bultzatu ordez robotak izatera bultzatu nahi baikaituzte.
KONDUKTISMOA:
Jarrerari ematen dio garrantzia eta honen bidez bideratzen da ikaskuntza. Oinarri teorikoak ditu eta batek estimulatu eta besteak erantzuna jarraitzen du, bien artean erlazio kausalak ezarriz. Psikologia esperimentalarekin erlazionatzen da eta jokaera guztiak erantzun objektiboz osatzen dira. Metodo erabat objektiboez baliatzen da eta sarien eta zigorren bidez sailkatu, “egokiak” edo “desegokiak” direnak.
KONSTRUKTIBISMOA:
Ikasle bakoitzak bere ezagutza eraiki behar ditu, ikasleen interesetan eta nahietan oinarrituta. Aurrezagutzak oso garrantzitsuak dira eta irakasleak ikasleari eman behar dizkio beharrezko materialak haren ezagutza eraikitzeko.
GUK AUKERATUTAKO ADIBIDEA:
Guk Flipped Classroom aukeratu dugu adibide moduan, gure ikasketa idealera edo kartografian aipatu dugun metodologia aktibora gehien hurbiltzen dena delako.
Azalpen teorikoak gelatik kanpo egiten da metodologia honekin, ikasle bakoitza bere ikasketa prozesuaren arduraduna da eta bere erritmora egokitu beharra dauka. Irakaslea gidari laguntzailea da,metodo tradizionalari uko egiten diote,etxeko lanei ere uko egiten diote. Gelako lanak praktikoak eta motibatzaileak dira horrela ez dago inor egin nahi ez duen zerbait egiten. Klasez kanpo komunikaziok jarraitzen du ikasle eta irakaslearen artean eta errespetuz eta arduraz hitz egin behar zaio ikasleari.
-Beharrezkoa:
1-Webgunea
2-Klasetik kanpoko komunikazioa
3-Ikasleari errespetuz eta arduraz hitz egin
4-Flipped classrom-ak webgunea, lan-taldea …
5-Sortu eta laburtu ikaslearen informazioa
-Beharrezko konpetentziak:
1-Bideoen argitalpena
2-Elearning blogging plataformak
3-Multimedia osagaiak
4-Sare sozialak
-Garrantzitsuena, metodologia aktiboa da ikaslearentzat.
METODOLOGIA AKTIBOA:
Metodologia aktiboan, ikaslea da ikaskuntza honen erdigune. Irakaslearen rola erabat ezberdina da eta laguntzaile edo aholkulari papera edo rola beteko du. Irakaslea lehen aipatu bezala bideratzailea denez, aktiboki parte hartuko du eta garrantzitsuena ez dio ezertara behartuko ikasleari. Ikasleek beraien nahien ara-behera ikasiko dute. Irudimena lantzea du helburu ikaskuntza metodo honek eta haurrak beraien abileziekin lortu nahi dituzten helburuetara iristea. Autonomia garatzea puntu oso garrantzitsutzat duelarik.
METODOLOGIA PASIBOA:
Metodologia pasiboaren inguruko ikaskuntzaz hitz egiten dugunean, ikaskuntza tradizionalaren inguruan ari gara. Hau da, ikasleak ikasgelara sartu, irakasleari entzun eta memorizatu azterketa duelarik ebaluazio eta inongo feed back ez ebaluazio jarraiturik eman gabe. Ikaskuntza metodologia hau, gaur egungo sistema kapitalista honen eragina da. Ikasleak eta pertsona adimentsuak izatera bultzatu ordez robotak izatera bultzatu nahi baikaituzte.
KONDUKTISMOA:
Jarrerari ematen dio garrantzia eta honen bidez bideratzen da ikaskuntza. Oinarri teorikoak ditu eta batek estimulatu eta besteak erantzuna jarraitzen du, bien artean erlazio kausalak ezarriz. Psikologia esperimentalarekin erlazionatzen da eta jokaera guztiak erantzun objektiboz osatzen dira. Metodo erabat objektiboez baliatzen da eta sarien eta zigorren bidez sailkatu, “egokiak” edo “desegokiak” direnak.
KONSTRUKTIBISMOA:
Ikasle bakoitzak bere ezagutza eraiki behar ditu, ikasleen interesetan eta nahietan oinarrituta. Aurrezagutzak oso garrantzitsuak dira eta irakasleak ikasleari eman behar dizkio beharrezko materialak haren ezagutza eraikitzeko.
GUK AUKERATUTAKO ADIBIDEA:
Guk Flipped Classroom aukeratu dugu adibide moduan, gure ikasketa idealera edo kartografian aipatu dugun metodologia aktibora gehien hurbiltzen dena delako.
Azalpen teorikoak gelatik kanpo egiten da metodologia honekin, ikasle bakoitza bere ikasketa prozesuaren arduraduna da eta bere erritmora egokitu beharra dauka. Irakaslea gidari laguntzailea da,metodo tradizionalari uko egiten diote,etxeko lanei ere uko egiten diote. Gelako lanak praktikoak eta motibatzaileak dira horrela ez dago inor egin nahi ez duen zerbait egiten. Klasez kanpo komunikaziok jarraitzen du ikasle eta irakaslearen artean eta errespetuz eta arduraz hitz egin behar zaio ikasleari.
-Beharrezkoa:
1-Webgunea
2-Klasetik kanpoko komunikazioa
3-Ikasleari errespetuz eta arduraz hitz egin
4-Flipped classrom-ak webgunea, lan-taldea …
5-Sortu eta laburtu ikaslearen informazioa
-Beharrezko konpetentziak:
1-Bideoen argitalpena
2-Elearning blogging plataformak
3-Multimedia osagaiak
4-Sare sozialak
-Garrantzitsuena, metodologia aktiboa da ikaslearentzat.
Comentarios
Publicar un comentario